Az Apartman a Sárvári Gyógy- és Wellnesfürdő közvetlen szomszédságában, Sárvár-Hegyközség lábánál helyezkedik el. A fürdőtől 1,5 km távolságra. Jól megközelíthető autó, bicikli és gyalogos forgalom számára is a Városközpont, Fő tér, Nádasdy-vár, Csónakázó tó, és számos műemlék.
Vendégeink számára az egész ház rendelkezésre áll.
A ház 1 nappali, 3 szoba, 6 férőhellyel (2-2 külön egyágyas és 1 francia ágyas), valamint konyha, fürdő, külön wc, terasz, kerttel rendelkezik. A háznál parkolási lehetőség az udvaron biztosított.
Szolgáltatások:
Kapcsolat és szállásfoglalás:
Péntek Renáta
E-mail:pentekreni@freemail.hu
Telefonszám: +36 20 482 8586
res2.php?p=1&db=2&available=3000-12-30&c=0e7c45b865f2a6afc96913c6c47b2ccca6108a156234ac9d961eea599c73c879
ÁLTALÁNOS
SZERZŐDÉSES FELTÉTELEK
1.
Általános rendelkezések
1.1. Az
Általános Szállodai Szerződéses Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) azt a szerződéses
tartalmat foglalják össze, melyek alapján a ZSÓFIA APARTMAN (a továbbiakban:
Szolgáltató), szerződést köt Vendégeivel a szálláshelye és szolgáltatásai
igénybevételére.
1.2. Egyedi feltételek nem képezik a részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki
külön, speciális megállapodások kötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel,
esetenként más-más, az adott üzletnek megfelelő feltételekkel.
A szerződés megkötésével egyidejűleg a vendég tudomásul veszi a jelen ÁSZF-ben
foglaltakat és eltérő megállapodás hiányában ezt tekintik irányadónak.
2.
Szerződő felek
2.1. A
Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben
a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak
adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég
együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (a
továbbiakban: Felek).
2.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából
egy harmadik személy (a továbbiakban: Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az
együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás
szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a
harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
3.
A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
3.1. A Vendég
szóbeli vagy írásbeli - levélben, e-mail-ben, honlapon keresztül vagy más
elektronikus úton történő ajánlatkérésére a Szolgáltató minden esetben írásbeli
ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem
érkezik konkrét megrendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
3.2. A Szerződés kizárólag a Vendég írásban leadott, vagy online leadott
foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával (ideértve
az elektronikus csatornán küldött írásos visszaigazolást is) jön létre, és így
írásban megkötött Szerződésnek minősül.
3.3. A szóban leadott megrendelés és/vagy megrendelés módosítás csak abban az
esetben keletkeztet szerződéses kötelmet, ha azt a szolgáltató írásban
visszaigazolta. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a
Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
3.4 A szolgáltatót nem terheli szerződéskötési (szolgáltatási) kötelezettség A
vendég ajánlatát, szolgáltatás iránti igényét indokolási kötelezettség nélkül
visszautasíthatja
3.5. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott
időtartamra szól.
3.6. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a
szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes
ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult
újra értékesíteni.
3.7. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek
személyazonosságukat a törvényes előírásoknak megfelelően, a szoba elfoglalása
előtt igazolják. A vendégházban bejelentés nélkül senki sem lakhat.
3.8. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt
írásbeli megállapodás szükséges.
4. Az elszállásolás kezdete és vége /check-in; check-out/
4.1. A Vendégnek joga van a bérelt helyiségeket a megállapodás szerinti nap
15.00 órától elfoglalni.
4.2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a
megállapodás szerinti nap 24.00 óráig, joga van arra, hogy elálljon a
szerződéstől kivéve, ha későbbi érkezési időpont került kikötésre.
4.3. A Vendégnek a szobát az elutazási nap 11.00 óráig el kell hagynia.
5.
Árak
5.1. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül (például:
csomagárak vagy egyéb kedvezmények okán) megváltoztathatja. Amennyiben a Vendég
szállást foglalt és azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy ezen a
szállásáron a Szolgáltató már nem változtathat.
5.2. A Vendég a szolgáltatások áráról mindig tájékoztatást kaphat a
szolgáltatásnyújtás megkezdése előtt.
6.
Ajánlatok, kedvezmények
6.1. Az aktuális
ajánlatok, kedvezmények a vendégház weboldalán kerülnek meghirdetésre. A
meghirdetett kedvezmények mindig egyéni foglalásra vonatkoznak.
6.2. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más
kedvezménnyel.
7.
Lemondási feltételek
7.1. Amennyiben
a Szolgáltató az ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a foglalás a
megérkezést megelőző 24 óráig díjmentesen lemondható. Határidőn túli lemondás,
vagy a lemondás elmulasztása esetén a vendégház a megrendelt szolgáltatások
árának 100%-át kötbérként számlázza ki.
7.2. Ha a Szerződő fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét
előlegfizetéssel, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította, a Szolgáltató
szolgáltatási kötelezettsége az érkezés előtti napot megelőző 7. nap megszűnik.
7.3. Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel
biztosította, és az érkezési napon nem érkezik meg (írásos lemondás nem
érkezik), a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű megfizetett előleg
teljes összegét kötbérként érvényesíti. Ebben az esetben a szállást a Szerződő
fél részére az érkezési napot követő nap déli 12:00 óráig fenntartja, majd ezt
követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
7.4. A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a speciális kondíciókhoz
kötött termékei - így például akciós ajánlatai esetén a fentiektől eltérő
egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapítson meg.
8. A szerződés teljesítésének elutasítása, a
szolgáltatási kötelezettség megszűnése
8.1. A
Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést azonnali
hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
• a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott
létesítményt;
• a Vendég a vendégházat a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett
napon 10.30 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a
Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá;
• a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival
kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll,
fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;
• a vendég nem tartja be a vendégház biztonsági szabályzatát, házirendjét és
egyéb szabályzatait - pl.: tiltott helyen dohányzik és azt a felszólítás
ellenére sem hagyja abba, vagy pl. COVID szabályzat
• a Vendég fertőző betegségben szenved vagy fertőző betegségre utaló
tünetekkel rendelkezik (pl. COVID)
• a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési
kötelezettségét a meghatározott időpontig;
8.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a
szerződés megszűnik.
9.
Fizetés módja, garancia
9.1. A
megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető a helyszínen készpénzzel
(Forintban), a Szolgáltató által elfogadottként átutalással.
9.2. Átutalás esetén – amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként
nem rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles az
érkezés megjelölt napja előtt a vendégház bankszámlájára átutalni oly módon,
hogy az adott összeget az érkezés napjáig a vendégház bankszámláján jóváírják
vagy az átutalást a Vendég a számlavezető pénzintézete által kiadott, az
átutalás megtörténtét igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal igazolja.
10.
Állatok behozatala
10.1. A
Szolgáltató szálláshelyére háziállat előzetes egyeztetést követően bevihető a
Vendégházba a Vendég felügyeletével tartható. A háziállat felár díját a
mindenkori árlista tartalmazza.
10.2. A Vendég teljeskörűen felelős a háziállat által okozott károkért, illetve
köteles az esetleges extra takarítás díját a helyszínen megfizetni.
11.
A Vendég jogai
11.1. A szállás
szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a bérelt
helyiségek szokásos használatára, valamint az elszállásolási üzem szokás
szerint és különösebb feltételek nélkül Vendégek használatára bocsátott
létesítményeinek szokásos használatára.
11.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével
kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt.
A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa
jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget. Szolgáltató az
esetleges reklamációkat egyedileg kezeli. Panaszt a Vendég írásban az alábbi
címen és elérhetőségeken tehet:
ZSÓFIA APARTMAN
9600 Sárvár
Pohárszárogató u.12.
Telefon: +36 20 377 1126
Email: baracskai.z@freemail.hu
11.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően
megszűnik.
12.
A Vendég kötelességei
12.1. A
megállapodás szerinti díj megfizetése: a visszaigazolásban rögzített
határidőig, vagy a szállás-szolgáltatási szerződés befejeződésekor esedékes.
12.2. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek
üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek
közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.
12.3. A Vendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a fedetlen és nem
őrzött parkolónkban. A parkolóban elhelyezett gépjárművekben és az azokban
elhelyezett tárgyakban keletkező bármiféle kárért (ideértve például, de nem
kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy
eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károk) a
Szolgáltató a felelősségét kizárja. A szálláshelyen hagyott értéktárgyakért
felelősséget nem vállal.
12.4. A szemetet a szálláshely területén elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe
kérjük kidobni. Az épületből bútorokat kivinni, áthelyezni nem lehet.
12.5. A vendégház területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég
kizárólag saját felelősségére, használhatja.
12.6. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása
értelmében a vendégház zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is) tilos
a dohányzás.
12.7. Tűz esetén a vendég köteles a tulajdonost haladéktalanul értesíteni.
12.8. A szobákat és a vendégház közös használatú eszközeit, berendezési
tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során
bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.
12.9. A szállóvendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles
tevékenységhez a vendégház írásos hozzájárulása, továbbá a szállóvendégek
általi hatósági engedélyek beszerzése szükséges.
12.10. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti
gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Vendégházban, a gyermek
által okozott károkért teljes felelősség a szülőt terheli.
12.11. A Vendég kifejezetten tudomásul veszik, hogy a vendégház külső
területein vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert üzemeltet, melynek
felvételei a vonatkozó jogszabályi előírások alapján törlésre kerülnek.
13.
A Szerződő fél kártérítési felelőssége
A Vendég
mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik
személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más
személyek hibájából elszenved. A vendég felelősséggel tartozik az általa
okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni. E felelősség akkor is fennáll,
amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a
Szolgáltatótól igényelni.
14.
A Szolgáltató kötelezettsége
14.1. A
szerződés alapján megrendelt szállás és
egyéb szolgáltatások az érvényes előírások, szolgáltatás standardok szerinti
teljesítése.
14.2. A Vendég
írásos panaszának kivizsgálása és a probléma kezeléséhez szükséges lépések
megtétele, azok írásban történő rögzítése.
15.
A Szolgáltató kártérítési felelőssége
15.1. A
Szolgáltató nem vállal felelősséget azért a kárért, amelyet a megszálló Vendég
dolgainak elvesztése, megsérülése vagy megsemmisülése folytán szenved el.
15.2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshely területén, ahová
Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért,
sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
15.3. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató nem vonható
felelősségre, megőrzést nem vállal.
15.4. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő
károkért.
16.
Titoktartás
16.1. A
Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a
személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló
törvény szabályainak megfelelően eljárni.
17.
Vis major
17.1. Vis
majornak minősül minden olyan ok, esemény vagy körülmény, amely felett a fél
nem bír ellenőrzéssel (vis major). Vis major eseménynek minősülnek különösen,
de nem kizárólagosan a következők:
- természeti katasztrófák: földrengés, tűzvész, járvány, aszály, fagykár,
árvíz, szélvihar, villámcsapás stb.;
- bizonyos politikai-társadalmi események: mint például háború, forradalom,
felkelés, szabotázs, közlekedési útvonal (repülőtér) lezárása;
- bizonyos állami intézkedések, járványügyi korlátozások, behozatali-kiviteli
tilalmak, devizakorlátozások, embargó, bojkott és hasonlók;
- súlyos üzemzavarok;
- a szerződésszerű teljesítést lehetetlenné tevő radikális piaci változások
(mint drasztikus árrobbanás, a fizetés pénznemének rendkívüli meggyengülése
stb.).
Bármely vis
major esemény felmenti a feleket a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése
alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy
minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének
lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott
kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.
18.
A teljesítés helye és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
18.1. A
teljesítés helye az a hely, ahol az elszállásoló szállás található.
9600
Sárvár Pohárszárogató u. 12.
18.2. Valamennyi az elszállásolási szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a
Szolgáltató vonatkozásában, érdemben és helyileg illetékes bíróság kerül
kijelölésre.
18.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok
rendelkezései az irányadóak.
19.
A honlapunk látogatóinak adatai
19.1. A
Szolgáltató az általa üzemeltetett weboldal látogatásakor sem a felhasználó IP
címét, sem más személyes adatot nem rögzít. A weblap látogatása során szabadon
és név nélkül biztosított a keresés.
19.2. A Szolgáltató a Felhasználókra vonatkozó valamennyi adatot és tényt
bizalmasan kezel, azokat kizárólag saját kutatás, statisztika készítéséhez
használja fel.
19.3. A Szolgáltató nem vállalja a felelősséget a már törölt, de az internetes
keresőprogramok közreműködésével mégis archiválásra került, korábbi oldalaiért.
Ezek eltávolításáról a keresőoldal működtetőjének kell gondoskodni.
A szállás-szolgáltatási
szerződés megkötése esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti
feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a
későbbiek során módosulhat. Érvényes visszavonásig.
HÁZIREND
A
vendégházunkat magánszállás keretein belül működtetjük. Engedély szám: NTAK MA23055613
Érkezéskor a vendég köteles a szállásadónak átadni
adatfelvétel miatt a személyes dokumentumait (útlevél vagy személyi igazolvány,
lakcím kártya).
Bejelentkezés: A vendégházat a megérkezés napján 16:00 órától
lehet elfoglalni. Nem tartózkodunk állandóan a helyszínen, ezért az érkezés
előtti napokban érkezéssel kapcsolatos egyeztetés szükséges.
Kijelentkezés: A távozás napján a vendég 11:00 óráig köteles elhagyni
a vendégházat. Ha a szálláshely elhagyása 11:00 óráig nem történik meg, további
egy nap szállásdíj kerül felszámításra.
Az érkezési és utazási időpontban a helyszínen
rendelkezésre állunk, és 24 órás telefonos elérhetőséget biztosítunk. Keressenek
bizalommal minket, igyekszünk
minden problémájukban segítségükre lenni. Az étkezőben kihelyezésre
kerültek tájékoztató anyagok, prospektusok, programajánlók, éttermek,
borászatok, stb. elérhetőségei.
Látogatók: A vendég a látogatója magatartásáért – ideértve az
esetleges károkozást is – felelősséggel tartozik. A látogató által a vendégnek
és/vagy harmadik személynek okozott kárért való felelősséget a vendégház
kizárja. A szálláshelyen látogatókat kizárólag
napközben lehet fogadni, a szállásadó engedélyével.
18 év alatti vendégek: 14 éven aluli gyermek csak szülői vagy más, általa
megbízott cselekvőképes személy folyamatos felügyelete mellett tartózkodhat a
vendégházban. A gyermek kísérői felelősséggel tartoznak a gyermek épségéért és
az általa okozott károkért.
Dohányzás: A vendégház nemdohányzó szálláshely. Ennek értelmében
a vendégház zárt helyiségeiben tilos a dohányzás, csak az udvaron megengedett. (Elektromos
cigarettára és IQOS-ra is vonatkozik!) A csikkeket kérjük, az erre a célra
fenntartott hamutartóba szíveskedjenek eldobni!
Parkolás: A szállóvendégek gépjárművei térítésmentesen
parkolhatnak a vendégház fedetlen és nem őrzött parkolójában. Az
gépjárművekért, illetve az azokban elhelyezett tárgyaért a vendégház
felelősséggel nem tartozik. A szálláshelyen hagyott értéktárgyakért
felelősséget nem vállal.
Háziállatok: Állatokat csak a tulajdonos engedélyével, és felár
ellenében szabad a szálláshelyre behozni. Felár: 5000.- Ft / nap
Grillezés,
kemence: Tüzet rakni csak a kijelölt helyen lehet, a mindenkori
tűzvédelmi szabályok betartásával! Csak saját felelősségre használható. Az
esetleges anyagi károk okozásáért a vendég teljes anyagi felelősséggel
tartozik! Ügyeljünk, a túl
nagy tűz megrakása veszélyes!
Kert: A kertet a tulajdonos gondozza. Kérjük ügyeljenek a
növények épségére.
Eszközök és
berendezések: A vendég köteles a
vendégház eszközeit, berendezéseit rendeltetés szerűen használni. A nem
rendeltetésszerű használatból eredő kárt a vendég köteles megtéríteni.
A vendégház bármely eszközének, berendezési,
felszereltségi tárgyának meghibásodását a vendég köteles bejelenteni. A vendég
nem jogosult a hibát saját maga kijavítani, vagy a kijavítást megkísérelni. Az
ebből eredő károkért való felelősséget a vendégház kizárja.
A vendég felelős a saját viselkedéséért a házban és
annak környékén, az esetleges balesetért maga viseli a következményeket.
A szállás területén okozott kárt a károkozó, vagy
annak törvényes képviselője köteles megtéríteni.
Wi-fi: A vendégházban wi-fi rendszer üzemel, amelynek
használata térítésmentes. A jelszót kihelyezve megtalálható..
Televízió: A vendégház adottságai miatt a közös térben, illetve 2
szobában került kihelyezésre TV készülék távirányítóval.
Biztonság: Értéktárgyakért,
értékpapírokért, illetve készpénzért a szálláshely felelősséget nem vállal.
Takarítás,
szolgáltatás: Hosszabb ideig nálunk pihenő vendégeinknek, igény
esetén heti egy takarítást előre megbeszélt időpontban biztosítunk, ágynemű és törölköző cserével. Igény esetén vendégeink felár ellenében napi
takarítást is kérhetnek. Felár: 5000.- Ft /alkalom
Mosási lehetőséget, ruhaszárítót, vasalót és vasalódeszkát, cipőápoló eszközöket előzetes
egyeztetést követően, igény szerint ingyenesen biztosítunk.
Fenntartjuk a jogot a Vendégkörünk
megválogatására.
Ittas állapotú, kábitószeres befolyásoltság
alatt álló, valamint agresszív hajlamú vendégeket nem fogadunk!
A tulajdonos jogában áll lemondani a szállást, ha a
vendég nem tartja be a házirendet.
A házirend megsértése esetén, a szállás lemondásra kerülhet.
Ebben az esetben a vendégnek nem áll módunkban visszafizetni az esetlegesen
fennmaradó napok díját.
A szállás igénybevételével magától értetődik, hogy a
vendég elolvasta, megértette és elfogadta a házirendben foglaltakat.
Amennyiben elégedettek a szállás szolgáltatásaival,
kérjük írjanak véleményt kihelyezett vendégkönyvünkbe.
Probléma esetén
észrevételeiket a +36 20 482 8586 vagy a +36 20 377 1126 telefonszámon
jelezzék.
FONTOS! A foglalás benyújtásával a szállásfoglalást leadó
vendég elismeri, hogy a foglalási és lemondási feltételeket, fizetési
feltételeket megismerte és azokat elfogadja, valamint anyagi felelősséget
vállal az igénybe vett szolgáltatások után és az esetleges károkozás után is.
TŰZ, BALESET,
VÉSZHELYZET ESETÉN ÉRTESÍTENDŐ : 112
és +36 20 482 8586 vagy
+36 20 377 1126
Kellemes kikapcsolódást és jó
pihenést kívánunk!
Zsófia Apartman
Impresszum:
Baracskai Zoltán
9522
Kemenesmagasi Kárpáti u 11.
adószám:
77986119-1-38
e-mail: baracskai.z@freemail.hu
telefonszám:
+36 20 377 1126
NTAK
regisztrációs szám: MA23055613
www.zsofiaapartman.hu
Adatkezelési és adatvédelmi
szabályzat
Bevezető
A Vendégház,
az adatok kezelésével összefüggésben, ezúton tájékoztatja ügyfeleit, vendégeit,
valamint honlapjának látogatóit, az általa kezelt személyes adatokról, a
személyes adatok kezelése körében követett elveiről és gyakorlatáról, valamint
az érintettek jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről.
A Vendégház elkötelezett felhasználói és partnerei személyes adatainak
védelmében, kiemelten fontosnak tartja ügyfelei információs önrendelkezési
jogának tiszteletben tartását. A Vendégház kijelenti, hogy tiszteletben tarja
partnerei, ügyfelei, honlapja látogatóinak személyhez fűződő jogait. A
rögzített személyes adatokat bizalmasan, az adatvédelmi jogszabályokkal és
nemzetközi ajánlásokkal összhangban, a jelen adatkezelési szabályzatnak
megfelelően kezeli, és megtesz minden olyan biztonsági, technikai és szervezési
intézkedést, mely az adatok biztonságát garantálja.
A Vendégház fenntartja a jogot jelen szabályzat bármikori megváltoztatására.
Természetesen az esetleges változásokról kellő időben értesíti ügyfeleit,
partnereit, vendégeit.
A Vendégházzal ügyfélkapcsolatba kerülő partner elfogadja az alábbiakat, és
hozzájárul az alábbiakban meghatározott adatkezeléshez.
1./ A
Szabályzat célja
Jelen
Szabályzat célja annak biztosítása, hogy a Vendégház megfeleljen az
adatvédelemmel kapcsolatos hatályos jogszabályoknak.
2./Szabályzat
hatálya
2.1 Időbeli
hatály
Jelen
Szabályzat 2023. február 1-től további rendelkezésig, visszavonásig hatályos.
2.2 Személyi
hatály
Jelen
Szabályzat hatálya kiterjed a Vendégházra, azon személyekre, akik adatait a
jelen Szabályzat hatálya alá tartozó adatkezelések tartalmazzák, továbbá azon
személyekre, akik jogait vagy jogos érdekeit az adatkezelés érinti.
2.3 Tárgyi
hatály
Jelen
Szabályzat hatálya kiterjed a Vendégház minden szervezeti egységeikben
folytatott valamennyi személyes adatokat tartalmazó adatkezelésre.
3./Fogalmak
Az alábbi
fogalmak jelen Szabályzat alkalmazásában értendők
a) érintett:
bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül
vagy közvetve - azonosítható természetes személy;
b) személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az
érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai,
mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -,
valamint az abból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés;
c) hozzájárulás: az érintett kívánságának önkéntes és határozott
kinyilvánítása, amely megfelelő tájékoztatáson alapul, és amellyel
félreérthetetlen beleegyezését adja a rá vonatkozó személyes adatok - teljes
körű vagy egyes műveletekre kiterjedő - kezeléséhez;
d) tiltakozás: az érintett nyilatkozata, amellyel személyes adatainak kezelését
kifogásolja, és az adatkezelés megszüntetését, illetve a kezelt adatok törlését
kéri;
e) adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel
nem rendelkező szervezet, aki vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az
adatok kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a
felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az
általa megbízott adatfeldolgozóval végrehajtatja;
f) adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adatokon végzett
bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele,
rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása,
lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy
összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adatok
további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel
készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők
rögzítése;
g) adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi
személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely az adatkezelővel kötött
szerződése alapján - beleértve a jogszabály rendelkezése alapján történő
szerződéskötést is - az adatok feldolgozását végzi;
h) adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok
elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és
eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve hogy a technikai feladatot
az adatokon végzik;
i) harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi
személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki vagy amely nem azonos az
érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval;
j) adattovábbítás: az adat meghatározott harmadik személy számára történő
hozzáférhetővé tétele;
k) nyilvánosságra hozatal: az adat bárki számára történő hozzáférhetővé tétele;
l) adattörlés: az adatok felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a
helyreállításuk többé nem lehetséges;
m) adatmegjelölés: az adat azonosító jelzéssel ellátása annak megkülönböztetése
céljából;
n) adatzárolás: az adat azonosító jelzéssel ellátása további kezelésének
végleges vagy meghatározott időre történő korlátozása céljából;
o) adatmegsemmisítés: az adatokat tartalmazó adathordozó teljes fizikai
megsemmisítése;
4./ Alapelvek az adatkezelés során
Személyes
adat akkor kezelhető, ha
a) ahhoz az
érintett hozzájárul, vagy
b) azt törvény vagy - törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott
körben - helyi önkormányzat rendelete közérdeken alapuló célból elrendeli
(kötelező adatkezelés).
Személyes
adat akkor is kezelhető, ha az érintett hozzájárulásának beszerzése lehetetlen
vagy aránytalan költséggel járna, és a személyes adat kezelése az adatkezelőre
vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából szükséges, vagy az adatkezelő
vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából szükséges, és ezen
érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog korlátozásával
arányban áll.
Cselekvőképtelen és 16 éven aluli korlátozottan cselekvőképes kiskorú személy
nyilatkozatához a törvényes képviselőjének hozzájárulása szükséges, kivéve azon
szolgáltatás részeket, ahol a nyilatkozat a mindennapi életben tömegesen
előforduló adatkezelést céloz, és különösebb megfontolást nem igényel.
Ha az
érintett cselekvőképtelensége folytán vagy más elháríthatatlan okból nem képes
hozzájárulását megadni, akkor a saját vagy más személy létfontosságú érdekeinek
védelméhez, valamint a személyek életét, testi épségét vagy javait fenyegető
közvetlen veszély elhárításához vagy megelőzéséhez szükséges mértékben a
hozzájárulás akadályainak fennállása alatt az érintett személyes adatai kezelhetőek.
Ha a
személyes adat felvételére az érintett hozzájárulásával került sor, az
adatkezelő a felvett adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában
a) a rá
vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy
b) az adatkezelő vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából,
ha ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog
korlátozásával arányban áll további külön hozzájárulás nélkül, valamint az
érintett hozzájárulásának visszavonását követően is kezelheti.
Személyes adatot kezelni csak meghatározott célból, jog gyakorlása és
kötelezettség teljesítése érdekében lehet. Az adatkezelésnek minden szakaszában
meg kell felelnie e célnak, továbbá az adatok felvételének és kezelésének
tisztességesnek kell lennie.
Csak olyan
személyes adat kezelhető, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához
elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas, és csak a cél megvalósulásához
szükséges mértékben és ideig.
Személyes
adat csak megfelelő tájékoztatáson alapuló beleegyezéssel kezelhető.
Az érintettel az adatkezelés megkezdése előtt közölni kell, hogy az adatkezelés
hozzájáruláson alapul vagy kötelező. Az érintettet - egyértelműen, közérthetően
és részletesen - tájékoztatni kell az adatai kezelésével kapcsolatos minden
tényről, így különösen az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, az
adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személyéről, az adatkezelés
időtartamáról, arról, ha az érintett személyes adatait az adatkezelő az
érintett hozzájárulásával és az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség
teljesítése vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából
kezeli, illetve arról, hogy kik ismerhetik meg az adatokat. A tájékoztatásnak
ki kell terjednie az érintett adatkezeléssel kapcsolatos jogaira és
jogorvoslati lehetőségeire is.
Az
adatkezelés során biztosítani kell az adatok pontosságát, teljességét,
naprakészségét, valamint azt, hogy az érintettet csak az adatkezelés céljához
szükséges ideig lehessen azonosítani.
A Vendégház
szervezeti egységeinél adatkezelést végző alkalmazottak kötelesek a megismert
személyes adatokat üzleti titokként megőrizni. A személyes adatokat kezelő és
azokhoz hozzáférési lehetőséggel rendelkező személyek kötelesek Titokvédelmi
nyilatkozatot tenni.
5./A személyes adatok köre, az adatkezelés célja,
jogcíme, időtartama
Az
Adatkezelő személyes adatot kizárólag meghatározott célból, jog gyakorlása és
kötelezettség teljesítése érdekébe kezel. Az adatkezelés minden szakaszában
megfelel az adatkezelés céljának. Az adatok felvétele és kezelése
tisztességesen és törvényesen történik. Az Adatkezelő törekszik arra, hogy csak
olyan személyes adat kezelésére kerüljön sor, amely az adatkezelés céljának
megvalósulásához elengedhetetlen, a cél elérésére alkalmas. Személyes adat csak
a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezelhető.
Felhívjuk a Vendégház részére adatközlők figyelmét, hogy amennyiben nem saját
személyes adataikat adják meg, az adatközlő kötelessége az érintett
hozzájárulásának beszerzése.
5.1
Adatkezelés a weboldalon
a) A
weboldalon az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó hozzájárulása, illetve az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény
13/A. § (3) bekezdése.
b) A kezelt adatok köre: a látogatás dátuma és időpontja, a látogató
felhasználó számítógépének IP címe, böngészőjének típusa, név, telefon, e-mail
cím, dátum és időpont, felnőtt személyek száma, gyermekek száma és életkora,
ellátás típusa, továbbá a Felhasználó által megadott egyéb személyes adatok.
c) Az adatok törlésének határideje: a szobafoglalástól számított 5 év,
ajánlatkérés esetén, ha nem jött létre szerződés azonnal; míg a hírlevél
küldéséhez adott hozzájárulások esetében a hozzájárulás visszavonásáig. A
számviteli bizonylatok esetében a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169.
§ (2) bekezdése alapján 8 évig őrzi meg Szolgáltató.
d) A személyes adatok törlését, vagy módosítását az alábbi módokon lehet kezdeményezni:
• postai úton (9522 Kemenesmagasi, Kárpáti u. 11.)
• e-mail útján (baracskai.z@freemail.hu)
e)
Tájékoztatjuk Felhasználóinkat, hogy a bíróság, az ügyész, a nyomozó hatóság, a
szabálysértési hatóság, a közigazgatási hatóság, az adatvédelmi biztos,
illetőleg jogszabály felhatalmazása alapján más szervek tájékoztatás adása,
adatok közlése, átadása, illetőleg iratok rendelkezésre bocsátása végett
megkereshetik a Szolgáltatót.
f) A Vendégház a hatóságok részére - amennyiben a hatóság a pontos célt és az
adatok körét megjelölte - személyes adatot csak annyit és olyan mértékben ad
ki, amely a megkeresés céljának megvalósításához elengedhetetlenül szükséges.
g) A Vendégház a vendégek által átadott, a Szolgáltatás teljesítéséhez
szükséges adatokat, információkat az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény.
h) A Vendégház a szolgáltatás (weboldal teljes körű használata, pl. foglalás,
hírlevél küldés) nyújtásának céljából kezeli a Felhasználók személyes adatait,
kizárólag az ahhoz szükséges mértékben és ideig. Az adatkezelés minden
szakaszában megfelel e célnak.
i) Kezeli továbbá azokat a személyes adatokat, amelyek a szolgáltatás
nyújtásához technikailag feltétlenül szükségesek. Amennyiben a személyes adat
felvételére a Felhasználó hozzájárulásával került sor, a Vendégház a felvett
adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában
i) a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy
ii) Vendégház vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítése céljából, ha
ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő jog
korlátozásával arányban áll, további külön hozzájárulás nélkül, valamint a
Felhasználó hozzájárulásának visszavonását követően is kezelheti.
m) A szolgáltatás igénybevételével a Felhasználó hozzájárul ahhoz, hogy a
Vendégház a jelen adatvédelmi tájékoztatóban leírtaknak megfelelően, a
szolgáltatás teljes körű nyújtásának céljából a Vendégház összegyűjtse és
kezelje személyes adatait.
5.2
Névjegykártyák adatkezelése
a) Az
adatkezelés jogalapja: a Felhasználó önkéntes hozzájárulása, mely azzal a
cselekedettel történik, amikor Felhasználó átadja vendégház részére a személyes
adatait tartalmazó névjegyét.
b) A kezelt adatok köre: név, telefonszám, lakcím, e-mail cím, munkahely, annak
címe, továbbá a névjegykártyán szereplő egyéb személyes adat.
c) Az adatkezelés célja: a kapcsolatépítés, a személyek közötti érintkezés
megkönnyítése.
d) Jelen adatkezelési tájékoztató rendelkezéseit megfelelően kell alkalmazni a
névjegykártyák átadása, azok kezelése esetén.
e) Az adatok törlésének határideje: a hozzájáruló nyilatkozat visszavonásáig,
azaz a névjegykártya megsemmisítésére vonatkozó utasításig.
6./
Adatbiztonság
a) A
Vendégház minden szükséges biztonsági lépést, szervezési és technikai
intézkedést megtesz a személyes adatok legmagasabb szintű biztonsága, illetve
azok jogosulatlan megváltoztatásának, megsemmisítésének és felhasználásának
megakadályozása érdekében.
b) A Vendégház minden szükséges intézkedést megtesz az adatintegritás
biztosítása érdekében, azaz az általa kezelt és/vagy feldolgozott személyes
adatok pontossága, teljessége, valamint naprakész állapota érdekében.
c) A Vendégház az adatokat megfelelő intézkedésekkel védi különösen a
jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal,
törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés, sérülés, továbbá
az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.
d) A Vendégház ezért fenntartja a jogot, hogy amennyiben ügyfelei vagy
partnerei részéről a rendszerében biztonsági rést érzékel, akkor azokról az
ügyfeleit és partnereit tájékoztassa, és ezzel egyidejűleg a biztonsági rés
megszüntetéséig a Szolgáltató rendszeréhez, szolgáltatásaihoz való
hozzáférését, vagy annak egyes funkcióit korlátozza.
7./
Tájékoztatás az adatkezelésről
a) A
Felhasználó tájékoztatást kérhet személyes adatai kezeléséről, valamint kérheti
személyes adatainak helyesbítését, illetve - a jogszabályban elrendelt
adatkezelések kivételével - törlését az adatfelvételénél jelzett módon, illetve
Szolgáltató feltüntetett elérhetőségein.
b) Felhasználó kérelmére a vendégház tájékoztatást ad az általa kezelt
adatokról, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról,
időtartamáról. A vendégház a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő
alatt, legfeljebb azonban 30 napon belül írásban, közérthető formában adja meg
a tájékoztatást.
c) A vendégház a személyes adatot helyesbíti, ha az a valóságnak nem felel meg,
és a valóságnak megfelelő személyes adat a rendelkezésére áll.
d) A Vendégház zárolja a személyes adatot, ha a Felhasználó ezt kéri, vagy ha a
rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené a
Felhasználó jogos érdekeit. A zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető,
ameddig fennáll az az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését
kizárta.
e) Vendégház törli a személyes adatot, ha kezelése jogellenes, a Felhasználó
kéri, a kezelt adat hiányos vagy téves - és ez az állapot jogszerűen nem
orvosolható - feltéve, hogy a törlést törvény nem zárja ki, az adatkezelés
célja megszűnt, vagy az adatok tárolásának törvényben meghatározott határideje
lejárt, azt a bíróság vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
elrendelte.
f) A személyes adatok törlésére, zárolására, helyesbítésére 30 nap áll az
adatkezelő rendelkezésére. Amennyiben a vendégház a Felhasználó helyesbítés,
zárolás vagy törlés iránti igényét nem teljesíti, 30 napon belül írásban közli
az elutasítás indokait.
g) A vendégház a helyesbítésről, a zárolásról és a törlésről az Ügyfelet,
továbbá mindazokat értesíti, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára
továbbította. Az értesítést mellőzi, ha ez az adatkezelés céljára való
tekintettel a Felhasználó jogos érdekét nem sérti.
8./ Jogorvoslat
a)
Felhasználó tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha
ii. a személyes adatok kezelése vagy továbbítása kizárólag az Szolgáltatóra
vonatkozó jogi kötelezettség teljesítéséhez, vagy az Szolgáltató, adatátvevő
vagy harmadik személy jogos érdekének érvényesítéséhez szükséges, kivéve, ha az
adatkezelést törvény rendelte el;
iii. a személyes adat felhasználása vagy továbbítása közvetlen üzletszerzés,
közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljára történik;
iv. törvényben meghatározott egyéb esetben.
b) Vendégház
a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de
legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést
hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja. Ha a vendégház az
érintett tiltakozásának megalapozottságát megállapítja, az adatkezelést -
beleértve a további adatfelvételt és adattovábbítást is - megszünteti, és az
adatokat zárolja, valamint a tiltakozásról, továbbá az annak alapján tett
intézkedésekről értesíti mindazokat, akik részére a tiltakozással érintett
személyes adatot korábban továbbította, és akik kötelesek intézkedni a
tiltakozási jog érvényesítése érdekében.
c)
Amennyiben a Felhasználó a vendégház meghozott döntésével nem ért egyet, az
ellen - annak közlésétől számított 30 napon belül - bírósághoz fordulhat.
d)
Felhasználó a jogainak megsértése esetén vendégház ellen bírósághoz fordulhat.
A bíróság az ügyben soron kívül jár el. Jogorvoslati lehetőséggel, panasszal a
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál lehet élni:
• Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság
• 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet
fasor 22/C.
• Levelezési cím: 1530 Budapest,
Postafiók: 5.
• Telefon: +36 -1-391-1400
• Fax: +36-1-391-1410
• E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Baracskai Zoltán
9522 Kemenesmagasi, Kárpáti.
11.
Adószám: 77986119-1-38
E-mail:baracskai.z@freemail.hu
Telefonszám: +36 20 377 1126
NTAK regisztrációs szám: MA 23055613
Kapcsolat és szállásfoglalás:
Péntek Renáta
E-mail:pentekreni@freemail.hu
Telefonszám: +36 20 482 8586
Magánszálláshely címe:
ZSÓFIA APARTMAN
9600 Sárvár, Pohárszárogató
u. 12.